Cel programu: Odkrywanie i rozwijanie zaawansowanych umiejętności 7-latka poprzez interaktywne zajęcia z zakresu edukacji cyfrowej, obejmujące język, matematykę, programowanie podstawowe, kreatywność, i umiejętności społeczne.
Zakres zajęć:
- Język i literatura cyfrowa:
- Czytanie i analizowanie bardziej złożonych tekstów cyfrowych, rozwijających umiejętność zrozumienia głównych pomysłów.
- Tworzenie krótkich opowiadań cyfrowych z wykorzystaniem narzędzi do pisania.
- Matematyka i logiczne myślenie:
- Gry matematyczne rozwijające umiejętność rozwiązywania problemów i myślenia abstrakcyjnego.
- Zadania rozwijające umiejętność analizy danych i zastosowania matematyki w praktyce.
- Kreatywne przedsięwzięcia:
- Tworzenie projektów kreatywnych, takich jak animacje, cyfrowe rysunki czy gry edukacyjne.
- Rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia przez ocenę własnych i innych projektów.
- Podstawy programowania:
- Wprowadzenie do bardziej zaawansowanych koncepcji programowania, takich jak warunki i pętle.
- Projektowanie prostych gier lub animacji za pomocą narzędzi do programowania dla dzieci.
- Umiejętności społeczne i bezpieczeństwo online:
- Interaktywne gry i scenariusze rozwijające umiejętność skutecznej komunikacji online.
- Szczegółowe szkolenie z zakresu bezpiecznego korzystania z internetu, rozumienia zjawiska cyberprzemocy.
Metody nauczania:
- Zaawansowane gry i aplikacje edukacyjne dostosowane do poziomu zaawansowania.
- Projekty praktyczne, które angażują uczniów w kreatywne myślenie i problem solving.
Ocena postępów:
- Regularne oceny postępów w zdobywaniu nowych umiejętności.
- Aktywna komunikacja z rodzicami w celu monitorowania zaawansowania dziecka w poszczególnych obszarach.
Program „Eksploratorzy Wirtualnej Krainy” ma na celu rozwijanie zaawansowanych umiejętności 7-latka, jednocześnie podkreślając znaczenie etycznych praktyk online oraz równowagi między edukacją cyfrową a tradycyjnymi formami nauki i zabawy.
Pełne program kompetencji cyfrowych, dostępny jest na platformie eLearning