„Eksploratorzy Wirtualnej Krainy”

Cel programu: Odkrywanie i rozwijanie zaawansowanych umiejętności 7-latka poprzez interaktywne zajęcia z zakresu edukacji cyfrowej, obejmujące język, matematykę, programowanie podstawowe, kreatywność, i umiejętności społeczne.

Zakres zajęć:

  1. Język i literatura cyfrowa:
    • Czytanie i analizowanie bardziej złożonych tekstów cyfrowych, rozwijających umiejętność zrozumienia głównych pomysłów.
    • Tworzenie krótkich opowiadań cyfrowych z wykorzystaniem narzędzi do pisania.
  2. Matematyka i logiczne myślenie:
    • Gry matematyczne rozwijające umiejętność rozwiązywania problemów i myślenia abstrakcyjnego.
    • Zadania rozwijające umiejętność analizy danych i zastosowania matematyki w praktyce.
  3. Kreatywne przedsięwzięcia:
    • Tworzenie projektów kreatywnych, takich jak animacje, cyfrowe rysunki czy gry edukacyjne.
    • Rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia przez ocenę własnych i innych projektów.
  4. Podstawy programowania:
    • Wprowadzenie do bardziej zaawansowanych koncepcji programowania, takich jak warunki i pętle.
    • Projektowanie prostych gier lub animacji za pomocą narzędzi do programowania dla dzieci.
  5. Umiejętności społeczne i bezpieczeństwo online:
    • Interaktywne gry i scenariusze rozwijające umiejętność skutecznej komunikacji online.
    • Szczegółowe szkolenie z zakresu bezpiecznego korzystania z internetu, rozumienia zjawiska cyberprzemocy.

Metody nauczania:

  • Zaawansowane gry i aplikacje edukacyjne dostosowane do poziomu zaawansowania.
  • Projekty praktyczne, które angażują uczniów w kreatywne myślenie i problem solving.

Ocena postępów:

  • Regularne oceny postępów w zdobywaniu nowych umiejętności.
  • Aktywna komunikacja z rodzicami w celu monitorowania zaawansowania dziecka w poszczególnych obszarach.

Program „Eksploratorzy Wirtualnej Krainy” ma na celu rozwijanie zaawansowanych umiejętności 7-latka, jednocześnie podkreślając znaczenie etycznych praktyk online oraz równowagi między edukacją cyfrową a tradycyjnymi formami nauki i zabawy.

Pełne program kompetencji cyfrowych, dostępny jest na platformie eLearning

Skip to content