Cel programu: Odkrywanie zaawansowanych obszarów edukacji cyfrowej i rozwijanie umiejętności 10-latka poprzez interaktywne zajęcia, obejmujące język, matematykę, programowanie, kreatywność, projektowanie, naukę kodowania, i umiejętności społeczne.
Zakres zajęć:
- Język i literatura cyfrowa:
- Analiza i interpretacja bardziej złożonych tekstów literackich, rozwijająca umiejętność analitycznego czytania.
- Pisanie zaawansowanych tekstów, takich jak opowiadania, eseje czy recenzje.
- Matematyka i logika:
- Zaawansowane zadania matematyczne, rozwijające umiejętność rozwiązywania problemów i myślenia matematycznego.
- Ćwiczenia rozwijające umiejętność analitycznego myślenia w kontekście matematycznego modelowania.
- Kreatywne przedsięwzięcia:
- Projektowanie i realizacja zaawansowanych projektów kreatywnych, takich jak interaktywne animacje, gry czy aplikacje edukacyjne.
- Tworzenie cyfrowych dzieł sztuki o wyższym stopniu skomplikowania.
- Nauka kodowania i programowanie:
- Wprowadzenie do zaawansowanych koncepcji programowania, takich jak struktury danych, algorytmy i programowanie obiektowe.
- Projektowanie własnych aplikacji i gier komputerowych.
- Projektowanie i innowacje:
- Poznanie podstaw projektowania, z naciskiem na kreatywne rozwiązania problemów.
- Tworzenie własnych projektów innowacyjnych, rozwijających umiejętność krytycznego myślenia i kreatywności.
- Umiejętności społeczne i etyka online:
- Zaawansowane zajęcia rozwijające umiejętność współpracy online, zdolności komunikacji, i etyki w internecie.
- Szkolenie z zakresu cyberbezpieczeństwa i krytycznego myślenia online.
Metody nauczania:
- Zaawansowane gry i aplikacje edukacyjne dostosowane do wyższego poziomu zaawansowania.
- Realizacja skomplikowanych projektów edukacyjnych, wymagających samodzielnego myślenia i rozwiązywania problemów.
Ocena postępów:
- Regularne oceny postępów w zdobywaniu nowych umiejętności.
- Aktywna komunikacja z rodzicami w celu monitorowania zaawansowania dziecka w poszczególnych obszarach.
Program „Innowatorzy Cyfrowego Świata” skupia się na rozwijaniu zaawansowanych umiejętności 10-latka, umożliwiając mu eksplorację różnorodnych obszarów edukacji cyfrowej i kreatywnego myślenia.
Pełne program kompetencji cyfrowych, dostępny jest na platformie eLearning