Cel programu: Wprowadzenie 4-latka w fascynujący świat edukacji cyfrowej, rozwijając jego zdolności poznawcze, językowe i matematyczne w interaktywny sposób.
Zakres zajęć:
- Podstawy obsługi sprzętu:
- Rozpoznawanie podstawowych urządzeń: komputer, tablet, mysz, klawiatura.
- Nauka, jak korzystać z interaktywnego ekranu dotykowego.
- Rozwijanie umiejętności językowych:
- Gry słowne wspomagające rozwijanie słownictwa.
- Interaktywne opowiadania i audiobooki dostosowane do poziomu wiekowego.
- Liczenie i podstawy matematyki:
- Interaktywne gry matematyczne uczące liczenia i rozpoznawania kształtów.
- Ćwiczenia rozwijające umiejętność porównywania i klasyfikowania.
- Literacja cyfrowa:
- Zabawy z interaktywnymi aplikacjami rozwijającymi umiejętność rozpoznawania liter i cyfr.
- Ćwiczenia kształtujące umiejętność pisania prostych kształtów.
- Zabawy muzyczne i plastyczne:
- Kreowanie prostych melodii przy użyciu interaktywnych aplikacji muzycznych.
- Rysowanie i kolorowanie przy użyciu cyfrowych narzędzi.
Metody nauczania:
- Zabawy i interaktywne gry, które angażują dziecko w proces nauki.
- Krótkie sesje z częstymi przerwami, aby utrzymać uwagę.
Ocena postępów:
- Obserwacja aktywności i zaangażowania dziecka podczas zajęć.
- Regularna komunikacja z rodzicami w celu monitorowania postępów i dostosowywania programu do indywidualnych potrzeb.
Program „Przygoda z Liczbami i Literami” został stworzony z myślą o rozwijaniu wszechstronnych umiejętności 4-latka poprzez interaktywne i dostosowane do wieku zajęcia edukacyjne. Obejmuje on kształcenie zarówno językowe, matematyczne, jak i kreatywne aspekty rozwoju dziecka.
Pełne program kompetencji cyfrowych, dostępny jest na platformie eLearning