Cel programu: Odkrywanie nowych horyzontów i rozwijanie umiejętności 6-latka poprzez interaktywne zajęcia z zakresu edukacji cyfrowej, obejmujące język, matematykę, kreatywność, programowanie podstawowe i umiejętności społeczne.
Zakres zajęć:
- Język i literacja cyfrowa:
- Interaktywne gry słowne, wspierające rozwijanie umiejętności czytania i rozumienia tekstu.
- Wspólne czytanie e-booków z akcentem na zrozumienie treści.
- Matematyka i logiczne myślenie:
- Gry matematyczne rozwijające umiejętność rozwiązywania problemów i zastosowanie matematyki w życiu codziennym.
- Zadania rozwijające zdolność analizy danych i rozumienie relacji matematycznych.
- Kreatywne przedsięwzięcia:
- Tworzenie prostych projektów kreatywnych, takich jak cyfrowe rysunki czy krótkie animacje.
- Interaktywne gry plastyczne i muzyczne rozwijające wyobraźnię.
- Podstawy programowania:
- Wprowadzenie do podstaw programowania poprzez proste gry logiczne.
- Rozwijanie umiejętności rozumienia podstawowych koncepcji programowania, takich jak sekwencje i pętle.
- Umiejętności społeczne i etyka online:
- Zabawy rozwijające umiejętność współpracy z innymi dziećmi w środowisku cyfrowym.
- Edukacja w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu i etykiety online.
Metody nauczania:
- Interaktywne gry i aplikacje edukacyjne dostosowane do wieku.
- Zajęcia praktyczne, które rozwijają umiejętności praktyczne, jak np. rysowanie, pisanie, czy rozwiązywanie prostych problemów matematycznych.
Ocena postępów:
- Regularna obserwacja uczestnictwa dziecka w zajęciach.
- Sprawdzanie postępów w zdobywaniu nowych umiejętności poprzez krótkie oceny lub rozmowy z rodzicami.
Program „Świat Odkrywców Cyfrowych” został zaprojektowany z myślą o rozwijaniu różnorodnych umiejętności 6-latka, przy jednoczesnym zachowaniu równowagi między edukacją cyfrową a tradycyjnymi formami nauki i zabawy.
Pełne program kompetencji cyfrowych, dostępny jest na platformie eLearning